05 ноември, 2008

Барак Обама президент - и това ако не е изненада

Само преди няколко месеца това ми изглеждаше абсурдно. Най-вече защото бях свидетел на предните 2 избора за президент в Щатите. Фактът, че Ал Гор загуби изборите от Джордж Буш през 2000 г. беше разочароващ, но преизбирането на Буш след всичко което надроби по международному си беше истински шок. Затова не предполагах, че американците наистина ще изберат млад и идеен човек, още повече чернокож с кенийски произход, при това с идеи за промяна. Американците не обичат промените, и това ми изглеждаше достатъчна причина за победа на МакКейн. Което щеше да е наистина лошо, тъй като той официално беше заявил, че ще продължи политиката на Буш, а това неофициално означаваше груба сила при разрешаване на конфликти, неглижиране на космическата програма, орязване бюджета на НАСА, подтискане на спорните научни изследвания и прочее неща, които нямат място в 21 век.

Това е един от малкото пъти, когато съм приятно изненадан от събитията в Щатите. Има надежда, но да видим докога. Все още съм скептичен, че голямата политика наистина ще допусне човек като Обама до президентския пост. Или поне не за дълго. Те не обичат промените.
---

1 коментар:

  1. Аз съм очарована, че са започнали да мислят. Като чели до момента всички при тях ставаше като във филм, нямаше сякаш толкова емоции преди време. Не, че и Маккейн и Обама вероятно са "цветя за мирисане", но очевидно беше, че Обома сякаш е по малкото зло. Вероятно голямо влияние играе и мнението относно войните - Ирак, Аганистан и т.н. Странно е и че централните щати, които принципно са доста големи националисти така са обърнали вота.

    ОтговорИзтриване

Добре дошли в тролосферата.