30 юни, 2008

Защо не ме кефи идеята за личен автомобил

Всъщност, не ме кефи идеята за автомобили изобщо. Няколко пъти съм го обяснявал накратко само с едно изречение - гадно е, скъпо, замърсяващо, опасно, отговорно и нездравословно. С тези самоубийци по улиците ме е страх не само да шофирам, но и изобщо да пътувам с кола. Изобщо не знаеш кой от къде ще те помете.
Финансовата инвестиция изобщо не си струва. Средствата, които се влагат в покупката на автомобил, както и последващите разходи по горива и поддръжка винаги ще надвишават средствата за какъвто и да е било друг транспорт. Дори всеки ден да се пътува с такси, ще трябват поне 20-30 години за да се изравнят тези средства с инвестицията в автомобил. Пък и друго си е да се ходи пеша или с велосипед, особено за мен, дето не живея в София.
А това че е отговорно все по-трудно го обяснявам на народа. Как не могат да разберат, че да управляваш 600 килограмова кутия със скорост над 80 км/ч не е от най-естествените състояния на homo sapiens. Трябва да внимаваш с пътя, с другите ненормалници в стоманени кутии, с пешеходците, да следиш показателите на кутията и прочее подробности. Е не ме влече и това си е. И няма да спра да им се чудя на всички ентусиасти, дето се прескачат по пътя към автошколите.
---

6 коментара:

  1. Георги Д.30 юни, 2008 17:28

    Подкрепям те напълно, но си оставаме част от едно микроскопично малцинство.

    ОтговорИзтриване
  2. Абе не знам, аз съм малко раздвоена. От една страна си прав, след всичко, на което се нагледах и "изчуствах" доста ме е страх. Не знам дали си шофьор, обаче като седнеш зад волана и има едно усещане...много приятно. Усещането на власт и надмощие, адреналина определено е голям. И това, че някой се забравят и преценяват, че са над "машината", прекаляват със скорстта или си играят с въпросното чудо е станало причина за всички тези черни новини, на които се нагледахме. Винаги съм казвала, че е добре да владееш риска, именно за това трябва да знаеш къде са границите на възможностите ти и тези на това, което управляваш. И пак се връщам на момента, ОК аз ще се пазя, но другите ще ме пазят ли?! Ето от това ме е по страх. Ако всички мислеха ...

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен01 юли, 2008 11:30

    Качи се в топла юлска вечер в колата.. отвори широко прозорците.. избери тих и спокоен път (примерно изкачване на Витоша ако си софиянец).. нека вятъра да минава през косите ти а по радиото да звучи блус вечерта на Буги по Зи-Рок... спри и целуни мадамата до теб и после направете един качествен секс в "автомобилна поза" .. да живеят Автомобилите!!! :)

    ОтговорИзтриване
  4. @Анинимен
    Не отричам положителните страни в притежаването на личен автомобил, просто изброих отрицателните, заедно с личното си мнение, че за мен те са повече от положителните. Иначе ситуацията която описваш е примамлива, да ;-)

    @Марияна
    Мен пък не ме кефи точно това усещане за власт. Да беше някаква по-безопасна как да е, ама да си вдигаш адреналина точно с това си е направо самоубийствено ;-) Веднага се сещам за няколко къде-къде по-евтини начина :Р

    ОтговорИзтриване
  5. скъпо е, но е удоволствие. ако покараш 1 година ще разбереш. свободата на движение е незаменима

    ОтговорИзтриване
  6. Аз съм напълно съгласна с теб. Спор няма - предимство е - особено, ако си в голям град и ти се налага да пътуваш определено е по-добре да си запалиш колата и да си идеш където трябва. Но, ако така рискуваш да бъдеш пометен на някое крастовище от абсолютни идиоти и кретени без книжки. Тогава - не, мерси! Предпочитам си градския транспорт.

    Аз също претърпях пътен инцидент, както и повечето жители на тая страна - при това адски нелеп! При червен светофар, спряна кола ти да се натресеш в колата пред теб си е чиста немърливост зад волана! Добре, че не бяха тръгнали колите от другото платно, че тая малоумница както ни изблъска напред - смилаха ни отвсякъде!

    Българската кретения, за жалост, не е дорасла за високи скорости - с тея пиянски изпълнения и купени книжки.. А за пътищата - май няма смисъл даже да говорим..
    Карайте разумно, моля Ви!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли в тролосферата.