29 април, 2008

Пример за учебник: как не трябва да се прави контрол на качеството

Тъй като на 29-ти и 30-ти април пред офисите на Националната агенция по приходите се очакват грандиозни опашки, беше взето решение точно тогава да започне проверка за качеството на услугата, която се предлага там. В смисъл -до каква степен са любезни лелките, усмихват ли се на въпросите на гражданите, или се държат с тях като с изостанали в хранителната пирамида.

Всъщност по подразбиране отношението на лелките към простосмъртните е ясно на всички. Недоумявам обаче защо изобщо някой си прави труда да отчита дейност под формата на PR акция. Какво всъщност се случва. Масово се оповестява за подготвяната проверка още седмица по-рано. Да не би случайно някой от служителите на НАП да остане неразбрал. Ако се цели истинска проверка с истински резултати, подобни акции трябва да остават напълно секретни. Какъв е смисъла да се уведомяват служителите, че ще бъдат евентуално проверени през двата дена, след като е пределно ясно, че те ще си направят сметката как да моделират държанието си. И то определено ще се различава от обичайното им такова. Напомни ми за казармата - когато научехме че ще има проверки по караулите, всички бяхме много съвестни и цяла нощ набивахме крак с автомата на рамо. През останалото време обаче как сме пазили - само ние си знаем.

Също така никой не пожела да обясни каква е идеята служители на НАП да проверяват колегите си - служителите на НАП. Може би затова този факт беше споменат само между другото. Почти съм сигурен че мога още сега да направя предположение с голяма степен вероятност да позная какви ще са заключенията в доклада след проверките. Дребни пропуски, които нормалните хора дори не забелязват. Е, нормалните хора предпочитат нормално отношение и обслужване. Колкото и да е еретична тази мисъл за някои други, не толкова нормални, хора.
---

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Добре дошли в тролосферата.